2011. április 8., péntek

Nincs vége a hírfolyamnak!

Még jó hír, hogy, megelégelve az autósiskola tökölését (augusztus óta nem reagáltak se sms-re, se emilre, a pénzt vissza nem fizették), felkerestem a Citizen's Advice Bureau-t, ami jogi tanácsokkal látja el ingyen az olyan szerencsétleneket, mint én. Ők azt tanácsolták, hogy küldjek nekik (az iskolának) ajánlott levelet, vázoljam a helyzetet, és mondjam azt, hogy ha 10 napon belül nem válaszolnak, akkor a Small Claims Court elé viszem az ügyet. Ez utóbbi olyan bíróság, ahol kis volumenű dolgokkal foglalkoznak. Mondjuk otthon se megy senki bíróságra 5-10 ezer forintért, na, ez a bíróság ilyen piti kis ügyekkel foglalkozik. És láss csodát, múlt hét végén elküldtem a levelet, és tegnap érkezett a válasz. Persze kamuhegyekkel tele: "jaj, de örülünk, hogy jelentkezett, mert milliószor kerestük telefonon és sms-ben", lószart. És mellékeltek egy csekket.... 6 font. Tudom, lehet, hogy ezért érdemes se lett volna belefogni az egészbe, de ez 40 font volt, csak levonogattak belőle ezt-azt, meg aztán ez ugye pontosan 6 fonttal több annál, mint ami járt nekik.

És akkor még autó, megkötöttük a biztosítást az én autómra, ugyanannyiért, mint tavaly. A bibi csak az, hogy Marian azt szerette volna, ha én vagyok csak a biztosításon, ő nem, de így jöttek ki azok a horror összegek, amikről már írtam. Ha érdekel titeket, leírom, hogy működik az itteni casco vagy gépjármű-felelősség-biztosítás. Ha jól értem, akkor itt nem az autónak van biztosítása, hanem a vezetőnek, hogy az adott autót vezethesse. Pl. amikor Laci itt volt tavaly, neki külön biztosítást kellett kötni arra a 2 hétre, amíg használta a kocsit. Szóval lehetsz te az elsődleges (primary) vezető, vagy másodikként megjelölt (secondary, ez vagyok én). Nem tudom, ez biztosítási szempontból mit jelent... És ha nincs baleseted, akkor plusz pontokat kapsz, és minél több van, annál jobban csökken a biztosítás ára.
Alapvetően 3 féle biztosítást lehet kötni:
-comprehensive (vagy "fully comp"): ebben minden benne van, a másik autót ért kár, a te autódat ért kár, lopás, tűz, egyebek. Nyilván ez a legdrágább, nem is tudom, mennyibe kerül, ilyet még sose néztünk.
-third party fire and theft: ilyennél csak a másik autót ért kárt fizeti a biztosító, plusz a lopást és a tűzkárt. Ilyen van nekem. Meg asszem Marcsinak is.
-third party: ugyanaz, mint az előző, de itt a lopásért meg a tűzért se fizetnek.

Plusz lehet önrészt vállalni, hogy ha baleset történik, akkor a kárérték első 100/150/200/stb. fontját te fizeted, és a biztosító csak e fölött. Nyilván, minél többet vállalsz be, annál kisebb az éves fizetendő. Úgyhogy nekem "third party fire and theft" van asszem 150 fontos önrésszel.
free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése