2011. április 28., csütörtök

GAP NI és munka? plusz esküvő (a királyi)

Már megint van egy csomó hír, tuti a felét elfelejtem, mire le akarnám írni. Szeretném, ha a drága olvasók minden nap kapnának belőlem egy kicsit, de ez a lustaságomat figyelembe véve nem fog összejönni, így marad az egyszerre ömlesztett hírfolyam.
A GAP NI-ról már írtam itt, tegnap voltam az interjún. Már egy órával előtte ott kolbászoltam, mert Mariannal együtt indultam, ő 9.30-ra jár munkába, az interjú meg 10.45-kor volt. De legalább volt idő szépen lassan odasétálni, bemenni a lengyel boltba (legalább 2x akkor, mint az itteni főúton levő), Marcsinak kiflit venni, leülni a buszmegállóban és a csiniruhához passzoló csinicipőt felvenni a futócipőm helyett (azt ugye ti sem gondoltátok komolyan, hogy 3,4 mérföldet, azaz 5 km-t magassarkúban fogok megtenni?) és megnézni a vonat menetrendjét hazafele (1 megálló). Ezek a tevékenységek izgalmasabbak voltak, mint az interjú maga, még korábban el kellett neki küldenem azokat a munkákat, amik érdekelnek a weboldalukon található listából, ezeket kinyomtatta és odaadta, majd mondta, hogy döntsem el, melyiket akarom, és jelentkezzek. Bár ez a kihelyezés egy program része, az interjú, amire mennem kell majd a leendő/potenciális munkáltatóval, ugyanolyan mint bármelyik interjú. Vagyis nem csak pofavizit, hanem tudni akarják, hogy miben vagyok jó, hogyan tudnék a cég hasznára lenni. 

Miután innen hazaértem, mentem a könyvelőhöz, újabb papírokat aláírni. Bringával mentem, mert lejárt a kocsi műszakija, és jövő hétre kaptam időpontot, addig nem lehet használni az ótót. Ez újabb 5 mérföldes akció volt, a végén alig tudtam leszállni a bicikliről, fájt a farokcsontom. Hazafele egy parkon keresztül vezetett az út, előtte egy pasi, aki a járdán sétált, rávilágított arra, hogy bár biciklisávban, de az út rossz oldalán tekerek. Mondtam neki, hogy "Yeah, I know", (ha egyszer azon az oldalon volt a park?) mire azt hitte, hogy amerikai vagyok és beszélgetésbe elegyedtünk. Mint kiderült, ő kanadai és Rio-nak hívják, és már a nyelvemen volt, hogy megkérdezem, látta-e a róla elnevezett filmet, de addigra búcsút intettünk egymásnak.

Amúgy ebből a kihelyezésből reményeim szerint semmi nem lesz, lehet, hogy van már munkám ugyanis. Azért nem vagyok benne biztos, mert bizalmataln vagyok mindennel és mindenkivel szemben. Múlt héten ráakadtam egy iwiw-es oldalra, ahol É-Í-i magyarok gyűltek össze, és ott egy hirdetésben angolul  beszélő munkaerőt kerestek Belfastban. Írtam nekik, majd 2x beszéltünk telefonon, egy paintball-termet akarnak nyitni, nem is messze tőlünk, június közepén. A munkaidő hétfő-péntek délután 4-10 (szerda szabad) és hétvégén 10-19-ig. És megígérte a pasi, hogy 2 hétre hazamehetek/ünk nyáron, elvileg meg is egyeztünk, de jövő hét pénteken találkozunk is. Szóval elméletileg van munkám. Majd meglátjuk a gyakorlatot.

Holnap lesz a NAGY NAP, nem tudom, hány tv közvetíti, minden híradóban szolgálnak valami kis "érdekességgel", izgalmas(nak szánt) infóval, és már annyira a hatása alatt vagyok, hogy a "be se kapcsolom a tv-t" hozzáállásból az lett, hogy "na jó, a háttérben megy majd a tv", de ez is csak azért ilyen visszafogott, mert Marian épp, hogy le nem köpi a tv-t, amikor a királyi család kerül szóba. Tegnap volt egy riport egy agyalágyult családdal, akik mennek az esküvőre, mert "akkor elmondhatjuk, hogy ott voltunk". Az egyik 40-es nőnek valami nagy méretű telefonja volt, a védőborítója meg egy gusztustalan, smaragdokkal (csak szeretné) flitterekkel kirakott Nagy-Britannia zászló volt. Aztán mutattak már az útvonal mentén táborozókat, bakker, ezek ott alszanak sátrakban napokig, csak hogy az első sorból láthassák a hintót kb. egy percig. Volt egy nő, aki egy rózsaszín felfújható fotelt pumpált a kordon mellett:)

A brit lakosság ezekben a hetekben nem dolgozza agyon magát (jó, én se). Volt ugye a Nagypéntek, ami a cégek felénél munkaszüneti nap volt. Aztán jött a húsvét hétfő, ami mindenhol szünet, de pl. a könyvtár kedden nem nyitott ki, mert ők pénteken nyitva voltak. Holnap megint holiday, mert a herceg esküszik, jövő hétfő meg május 1. Arra a pár közbeeső napra meg ugye minek bemenni.
free counters

2 megjegyzés:

  1. No, akkor hajrá munka!
    Érdekes ... itthon vasárnapra esik elseje. :)))

    VálaszTörlés
  2. tényleg:) itt, a fejlett nyugaton hétfőn lesz elseje:)
    Átaludtam az "Igen"-t...mire bekapcsoltam a tv-t, már házasok voltak.

    VálaszTörlés