2011. március 23., szerda

Autó biztosítás

Április közepén lejár a kiskocsi biztosítása, ma megjött a levél a biztosítótársaságtól, 700valamennyi font lenne. Idén 200valamennyi volt. Ennyiért nem kell, Marian azt mondta, hogy azért is ennyi, mert nem mentem át elsőre a vizsgán, de más az ár akkor is, ha még csak tanuló vagyok (mármint tanuló vezető), és más, ha már átmentem. Mivel ez a 700valahány kicsit sok, elkezdtem a neten nézni más cégeket. Vannak összehasonlító-oldalak, amik összegyűjtik az ilyen társaságok ajánlatait, hogy ne kelljen minden egyes cégnél külön érdeklődni. Az első ilyen oldalon a legolcsóbb ajánlat 1100 font körül volt. A másodikon majdnem 1600 (a legdrágább 4000 font itt).

Pár hete volt egy ezzel foglalkozó műsor, abban mondták, hogy a biztosítás a fiataloknak a legdrágább (16-18 éveseknek), mert ők szenvedik el a legtöbb balesetet, mert ők még azt hiszik, legyőzhetetlenek, és felelőtlenül vezetnek. Volt olyan fiú, aki betelefonált a műsorba, és mondta, hogy a kocsija kerül(t) 2-3000 fontba, a biztosítás meg 13000 (!) lenne. A biztosítótársaságok gyakorlatilag ezekkel az árakkal próbálják meg eltántorítani őket a vezetéstől.

Most az jutott eszembe, hogy inkább adjuk el az én kocsimat, mert annyit nem használom, hogy megérje ennyi biztosítást, meg útadót (70 font/fél év), műszakit (35 font/év), meg a benzint fizetni. Helyette használhatnám Marian-ét, de arra meg 1200 lenne a biztosításom. Nem tudom, mi lesz. Az is lehet, hogy azért ennyi, mert az írtam be, hogy munkanélküli vagyok. Ha azt írnám, hogy "cégvezető", lehet, hogy más jönne ki. Ki is próbálom. Na bakker, így még drágább, 1700 font...
free counters

3 megjegyzés:

  1. Jéééééééézusom, na ezért nem teszem le a jogsit. Szeretek én gyalogolni, semmi bajom nincs vele.

    VálaszTörlés
  2. Nekem csak az az érdekes, hogy ha el akarják tántorítani a fiatalokat a vezetéstől, akkor hogy várják el tőlük, hogy teszem azt 10 év múlva meg majd elfogadhatóan vezessenek?

    VálaszTörlés
  3. Jó kérdés...Nem tudom, lehet, hogy azt akarják, hogy csak 21-22 évesen kezdjenek vezetni, amikor kicsot jobban be van nőve a fejük lágya?

    VálaszTörlés