2011. március 29., kedd

Keddi vegyes

Most voltam a könyvelőnél, évvége van, múlt héten is voltam, de kifelejtettem ezt-azt a neki szánt csomagból. Nem aggódtam, mert legális minden, nem kellett hazugságokra emlékeznem, de izgultam, mert tegnap emileztünk, és nem akartam hülyének tűnni, de néhány dolgot nem értettem, vagy rosszul értelmeztem. De ma nagyon kedves volt, nem is a könyvelő, Jim, hanem az asszisztense, Shauna (ejtsd: Sóna), gyorskalkulációt végzett, e szerint lehet, hogy kell társasági adót fizetni, 15 font jött ki neki:)

Aztán elmentem kozmetikushoz is, mert otthon az arcos doki javasolta, hogy menjek párszor. Na, még nem nyomorgatta szét az ábrázatomat, még csak érdeklődtem, de rögtön lecsapott a kínzási lehetőségre, és beírt péntekre... És azt mondta, hogy nem fog fájni. Nem csak kínozni szeretnek, hazugok is. El kell vinnem a gyógyszerem leírását, hogy ne használjon olyan anyagot, amit nem szabadna, bár hogy hogy fogja megérteni a magyar nyelvű szöveget, azt nem tudom... 

Ma megyünk moziba, megnézzük a The Lincoln Lawyer-t, de előtte még felveszem Marcsit munka után. Pont ma lesz É-ír válogatott meccs is, a stadion itt van a közelben, Marcsi mondta, hogy induljak hamarabb, mert rengetegen lesznek, és ne a megszokott útvonalon menjek. Amúgy gondoltam, hogy ki kéne menni egy meccsre, még tavaly, de M szerint nem érdemes, sőt, nem is szabad. Ugyanis az itteni szövetségben csak protestánsok vannak, ennek megfelelően a csapatban is csak ilyenek játszhatnak, ha néha betettek egy katolikust játszani, a "szurkolók" addig inzultálták bekiabálásokkal, amíg le nem mondta a válogatottságot. Meg katolikus-ellenes dalokat énekelnek a lelátókon, ezért is szar az itteni foci, mert akármilyen jó esetleg egy katolikus játékos, eszébe nem jut a válogatottban játszani.

Tegnap este volt egy dokumentumfilm a tv-ben, az ún. Shankill butchers-ről. 1976-77 folyamán sorozatgyilkosok 19 embert öltek meg Belfast Shankill negyedében. Azért, mert katolikusok voltak, bár néhány esetben elszámították magukat, mert protestánsok is meghaltak, de róluk is azt hitték, hogy katkók. És nem "csak" simán lelőtték őket, hanem elvágták a nyakukat, majdnem lefejezték őket. Úgy buktak le, hogy az utolsó áldozatot kidobták valahol, de ő nem volt hajlandó meghalni. De még most is, több, mint 30 évvel később is csak úgy volt hajlandó nyilatkozni ez az áldozat, hogy kitakarták az arcát és elváltoztatták a hangját. Az egyik áldozat lánya azt mondta, hogy ha a meggyilkoltak protestánsok lettek volna, akkor sokkal hamarabb elfogták volna a tetteseket, de mivel a rendőrség is protestáns, és az elkövetők is, lehet, hogy nem igyekeztek annyira felderíteni az ügyet. A gyilkosságok környékén lakók lehet, hogy tudták, hogy kik voltak az elkövetők, de nem mertek szólni a rendőröknek, mert nem lehetett tudni, hogy a szomszéd nem árulja-e el őket. 
Marian sírt a végén, tényleg borzasztó volt.

Valamennyire ide kapcsolódik, hogy, ahogy említettem, a rendőrség sokáig csak protestánsokat alkalmazott. Nem tudom, mikor, 10-15-20 éve (?) aztán meghirdették az 50/50-es célt, vagyis, hogy fele-fele arányban legyenek a két vallás képviselői az állományban. Ezt most eltörölték, pedig még csak 30% a katolikusok aránya. És a tv-ben nyilatkozott egy protestáns álszent f.sz, hogy "az elmúlt x évben mennyi sok protkó kiváló eredménnyel végezte el a kiképzést, és mégse kaphattak munkát a rendőrségen belül, csak azért, mert nem a megfelelő templomba járnak hétvégenként." Baszki, ezen nagyon felhúztam magam, az nem számít, hogy előtte évtizedekig pont fordított volt a helyzet, nem csak ezen a területen, hanem mindenhol, és akkor ez a pondró itt sajnáltatja a protestánsokat. Nem a katolikusokat védem, ők se érdekelnek, csak az igazságérzetemet bántja.
free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése