2011. július 17., vasárnap

Két, munkával kapcsolatos

hír (ne örüljetek, sajnos nem az ÉN munkámmal kapcsolatosak).
A Sportdirect áruházlánc- ahol mi is előszeretettel vásárolunk, mert olcsón adják a sportcuccokat - dolgozói, mivel teljesítették az éves tervet, fejenként 43.000 font bónuszt kapnak. És nem, nem a menedzserek, meg az üzletvezetők, hanem a több mint 2000 eladó, akiken az eredmény múlott. Bár ha felszorzom, 2000*43000, az 86 millió font, nehezen hihető, hogy ennyit kiperkálnának. Amúgy az alkalmazottak természetesen minimálbérre vannak bejelentve, és csak hogy érzékeltessem, mennyi sok ez a pénz: tegyük fel, hogy otthon egy eladó 100ezret keres havonta, na, megnéztem, 78000 a minimálbér? Szóval akkor 78000-et keres havonta, és most kapna kb. 2 millát bónusznak. Nem rossz. Most megint elolvastam a cikket, és a hozzászólásokban panaszkodnak, hogy ők is ennél a láncnál dolgoznak, de csak részmunkaidőben, és nem kapnak egy fillér bónuszt sem.

A másik: beszélgettem Lorenával emilben, egyszercsak írja, hogy hívta a férje, aki betegszabin van otthon, hogy kapott a cégétől egy telefonhívást, hogy hallotta-e a híreket. Persze Mark nem hallotta, így a kollega segítőkészen elárulta neki, hogy kirúgták a cégtől, leépítés van. Mark még aznap felhívta egy ismerősét, és asszem holnapra vagy szerdára már van is egy interjúja, ráadásul ismeri a menedzsert, így nagy esélye van, hogy kb. egy hetet lesz munka nélkül. Persze simán nyomi lettem a hírtől, hogy másoknak ilyen könnyen megy, én meg itt szívok, de Lorena megnyugtatott, hogy a szállítmányozásban, mivel ismerik egy mást a cégek meg az emberek, könnyű másik munkahelyet találni. Ettől sokkal jobban is érzem magam.
free counters
Free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése