2012. szeptember 11., kedd

Újra itthon

A világ leghosszabb nyaralása után tegnap délután hazaértünk. Röpke másfél óra alatt kipakoltunk a 4 dobozból, 2 bőröndből, és pár nagyobb szatyorból, majd kiporszívóztunk, és körbefújtuk a szobákat pókirtóval. Egy hónap alatt egész generációk felnőhettek az ágy alatt, nem akartunk arra ébredni, hogy beterítenek minket éjszaka. Reggel megkérdeztük egymástól, hogy biztos nem kell-e valamiyen komphoz sietni, várost nézni, és külön ágyban aludni. Most gyorsan utánaszámoltam, az elmúlt egy hétben 5 különböző helyen aludtunk. Úgy éreztem magam, mint egy profi teniszjátékos (a pénzdíjak nélkül), aki minden héten más városban játszik, más hotelben ébred. 
Tegnap, még útközben sms-eztem az egyik recepciósnak a leisure centre-ben, jelezve, hogy újra számításba vehetnek, persze nem ilyen direkten, hanem finoman, és vették is az adást, már tegnap este kérdezték, hogy csütörtökön tudok-e dolgozni, és ma is kerestek, jövő héten 4 napot dolgozom, szuper. 
Mondanom sem kell, egy csomó levél is jött, persze a legtöbbje szemét, de volt egy nagyon hivatalos is a TV Licensing-től is, ez az itteni TV díjat szedi, egy évre 145.50-et kell fizetni, tudtam én, hogy lejárt június végén, de halogattam, halogattam, és a hazaindulás előtti este meg már olyan fáradt voltam a pakolástól, hogy úgy döntöttem, ráér még. Végülis ráért, ma reggel gyorsan befizettem, most egy évig megint békénhagynak. Aztán jött egy levél az itteni adóhatóságtól, az HMRC-től, hogy a kimutatásuk szerint 2010-2011-ben nem fizettem elég nyugdíjjárulékot. Valószínűleg, sőt, biztosan az történt, hogy akkor nem volt munkám, viszont nem voltam munkanélküliként sem bejelentve, így sem én, sem az állam nem fizetett nekem. A levélből azt is megtudtam, hogy 30 teljes évig kell ezt fizetni, hogy jogosult jeleg állami nyugdíjra. Jelenleg 5 évem van, szóval 65 éves koromra lehet itteni nyugdíjam. 120 fontot kéne befizetni, de nem kötelező, csak akkor (gondolom) ez a bizonyos év nem számít majd a nyugdíjba, magyarul tovább kell majd dolgoznom.
Még lógok a prágai és az eindhoveni beszámolókkal, hamarosan azok is jönnek.
free counters

3 megjegyzés:

  1. Várom a további beszámolókat és fotókat is! Sajnálom, hogy nem találkoztunk otthon.:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is sajnalom, de majd Cambridge-ben:) Mert nyilvan maradtok, ez nem is kerdes.

      Törlés
    2. Jövő héten megmondom. Addigra eldöntjük.

      Törlés