2012. január 10., kedd

Fényképezőgép keresőben

Van nekem egy Canon ixus 70-es fényképezőm, kábé 4 éve vettem, de úgy érzem, megérett a cserére. Különösen az éjszakai képekkel nem vagyok megelégedve, olyan elmosódottak, a fények nagy színes pacák, nem kivehető, hogy az egy lámpaoszlop fénye. Lehet, hogy sokat kérek, de nyáron, amikor a Citadelláról akartam a Lánchidat fényképezni, nem sikerült egy jó képet se csinálni. Ha rázoomoltam, akkor a híd volt elmosódott, ha zoom nélkül kattintottam, akkor a fények. Egyáltalán nem értek a fényképezéshez, csak annyi a kívánságom, hogy ha lenyomom a gombot, akkor szép képeket készítsen. A módot még képes vagyok kiválasztani (makro, éjszakai, portré), és mivel ezen a gépen csak két ISO beállítás van, azokat tudom váltogatni, de fogalmam sincs, hogy ez mire jó. Rekeszidő és társai meg végképp nem érdekelnek. Vagy csak akkor, ha valaki nagyon gyorsan és érthetően el tudja magyarázni. 
Jövő szombaton megyünk koncertre, addig jó lenne egyet beszerezni, így el kezdtem nézelődni, és úgy döntöttem, hogy egy ún. "bridge" gép lenne jó, ami átmenet a kis kompakt gépek és a komoly mittudoménmilyen profi gépek között. Jelenleg a Fuji Fujifilm Finepix S4000-ese áll nyerésre, de nem tudom, hogy ez tényleg jó-e vagy csalódott leszek? Hátránya, hogy ceruzaelemmel működik, viszont ami éjszakai fotót láttam, az nagyon szép volt. Olvastam egy csomó tesztet és úgy tűnik, hogy a hozzászólók többsége ért a fényképezőgépekhez, profi kütyüje van, ezért aztán osztja az észt, és fikázza az összes, általam jónak tartott gépet. Minden ötletet szívesen várok.
free counters
Free counters

2 megjegyzés: