2011. szeptember 27., kedd

Tudom-tudom,

ne is mondjátok. Era ma rámszólt, muszáj írnom, hogy ne kattintgassatok hiába. Amúgy aki Groningenből olvas néha, az a nagybátyám? Ha igen, kérem jelezze. :) Amióta hazajöttünk (otthonról, csak hogy zavarogjak egy kicsit), azóta a laptop szerint nem belfasti vagyok, legalábbis abban a kék dobozban ott jobbra nem az jelenik meg, hanem Cookstown, ami innen egy óra. 
Azt kell mondjam, hogy annak ellenére, hogy előre elhatároztam, hogy ez egy szar munka és utálni fogom, nem utálom. Sőt, élvezem. Bár a főnök néha olyan gyorsan teszi fel a kérdéseit: megcsináltad ezt? azt hova tetted? megkérdezted már XY-t erről? Elküldted az emilt amannak? Hogy áll a mittoménmilyen project?- hogy csak nézek bután, próbálom felfogni, hogy mit akar, és még a válaszon is töprengek. Marian már rég tudja, hogy "Emlékszel a ....?" kezdetű mondatot nem szabad feltenni nekem, esélytelen, hogy én bármire is visszaemlékezzek. Az irodában meg elvileg mindent le kell írni, iktatni, lejegyezni vagy fel, dokumentálni, rosszul vagyok tőle. Még a telefonhívásokat is. Jó, hogy az egymás közötti beszélgetést még nem kell 3 példányban legépelni. De a főnöknő nagyon segítőkész, az meg külön bónusz, hogy csak 10 fele jön be és 3 körül el is megy. És közben ugye van egy óra kajaszünet.

Petya jött, látott (talán nem olyan sokat, mint akart, de ezt majd ő megmondja), és ment. Gondolkodtam, hogy leírjam-e, de leírom. A dublini magyar boltnak napokkal az odamenetel előtt írtam, 3 dolgot kérdeztem: van-e Marcsi bora (Gál Tibor), Túró Rudi, és tudnak-e nekünk sütni (mindig tudnak, van saját sütőjük) pogácsát, kakaós tekercset meg túrós táskát. Igen, igen, igen, volt a válasz. Oké, megérkeztünk, első utunk a boltba vezetett, Rudi volt, pogácsa egy pár kitéve, a többi nincs. Kérdezem a srácot, nincs GT bor? Körülnéz, jaa, összekevertem egy másikkal. Azért pogit meg a többit sütsz majd később? Most sütöttem, ma már nem sütök többet. Öö, de az emilben, tudod, amikor kérdeztem? De már nem éri meg sütni, ami van, ki van téve. Ha én lettem volna a Szaffiból az a figura, akinek a fején szelep volt a gőz kiengedésére, akkor itt ki kellett volna nyitni azt a szelepet. Baszki, nekünk nem annyi leugrani oda, hogy "na nem baj, akkor majd holnap is beugrok", hanem 4 kurva óra utazás. Végül csak meggyőztem, hogy 12 nagyméretű biszbasz miatt érdemes bekapcsolni a sütőt. 

Petya csütörtökön érkezett, pénteken menni akartunk asszem városnézni, de csütörtök este fél 11-kor hívott a paintballos muki, hogy ráérek-e pénteken tolmácsolni egy megbeszélésen. Hát persze. Odafele kitettem Petyát, hadd sétáljon a turistája, és Sanyival mentünk megbeszélni. Megvolt a cím, meg hogy Robertet kell keresni. A helyszínen amolyan mini Csepeli ipartelep fogadott bennünket, vagy 8-10 épület, mindegyikben több cég. Robert egyikben sem volt, fél órát kerestük, közben szakadt az eső, telefonszámunk nem volt. De lett valahogy, és nagy nehezen megtaláltk RYAN-t. Hogyan lett Ryan-ből Robert, sose tudom meg. A tárgyalás is érdekes volt, én úgy tudtam, hogy üzleti tervet megyünk megbeszélni, erre Ryan valami tanfolyamról regélt, nagyon nem állt össze a kép. A lényeg, hogy Sanyinak részt kellene venni egy ilyen kurzuson, ahol tanítanak üzleti terv írást, meg marketinget meg hasonlókat. Ha elvégezte a tanfolyamot (néhány hét), azzal jogosulttá válik egy üzleti terv konzultációra. Kérdezem: nem lehetne a tanfolyamot kihagyni? De, de akkor a konzultáció 600 font. Igazából kaphatunk mentességet ez alól, és akkor ingyenes. Hát így működnek itt a dolgok. Aztán Sanyitól megkaptam az üzleti terv dossziét, elmondta, mi legyen benne, én meg lefordítottam. Már annyira jóban vagyunk, hogy megkérdezte, milyen pozícióban akarok dolgozni. 

Petya ittléte egyébként nem volt jó hatással a lakásra és Marian kocsijára. Amikor beült az autóba érkezésekor, megjegyezte: Ugye ez a kocsi csapágyas? Nem, csak most tettek rá új kipufogót, és attól van ilyen traktor hangja, majd kicserélik. Ő erősködött, hogy de az bizony a jobb hátsó csapágy, és baszki, igaza volt. Aztán, a klotyó kb. egy hónapja elkezdett kicsit mozogni, amikor használta az ember, kicsit előrebillent. Ezt is megemlítettem Petyának, aki mindenhez ért. Azt mondta, hogy nincs jól szigetelve a mellette levő kád, befolyik a kád és a fal közé a víz, meg a kád mellett is, le a fapadlóra, és a wc alatt elrohadt a fa. És bármelyik pillanatban az alattunk levő lakásban köthetünk ki. Ma jött valami figura, aki szerint nincs elrohadva a fa, és ilyen tömítőanyaggal körberagacsozta a wc-t is meg a kádat is. Hát kíváncsi vagyok. De remélhetőleg nem kell sokáig ezzel foglalkoznunk, mert költözünk. Még nem tudjuk hova, de keresünk. Nincs sok kitételünk: legyen benne fűtés (gáz vagy olaj), és ne az utcán kelljen parkolni, hanem bent az udvaron.

free counters
Free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése