2012. október 6., szombat

New York, New York

New Yorkba nagyon, nagyon régóta el szeretnék jutni, indokaim közül talán a legerősebb a 'mert csak', vagy hogy kölcsönvegyek Edmund Hillary-tól, amikor azt kérdezték tőle, miért akarja megmászni a Mount Everest-et (leánykori nevén Csomolungmát): 'mert ott van'. Szeretek új helyeket felfedezni, (Mariannak el ne mondjátok) sétálni, megismerni egy új helyeket, és NY-ban rengeteg látnivaló van. Eddig olyan hallgatólagos megegyezés volt köztünk, hogy majd egyszer megyünk, de Marian nagy sajnálatára elkezdtem New York-kal kapcsolatos blogokat, útibeszámolókat olvasni, videókat nézni, ötleteket gyűjteni és természetesen minden, általam izgalmasnak vagy érdekesnek tartott infomorzsánál tájékoztattam is: "tudtad, hogy NY-ban ez meg az van? Amikor majd NY-ban leszünk, meg akarod nézni az XY dolgot? Itt van olcsón szállás, csak 6 dollár éjszakánként". Szegénykém fél óráig bírta, utána megkért, hogy fogjam be, 'nem akarok most erről beszélni', persze be van szarva a repüléstől. Abban megegyeztünk, hogy ha minden jól alakul, akkor 2014-ben megyünk, van másfél évem, hogy kidolgozzam a menetrendet. Szerintem úgyis rámmarad annak kiválogatása, hogy miket nézzünk meg, aztán ő majd válogat a listából. Megkérdeztem tőle, hogy mennyire akar NY-ba menni, annyira, mint a Balatonra? Hitetlenkedve nézett  rám: dehogyis, a Balatonra MINDIG akarok menni.
Addigra talán megengedhetek magamnak egy még jobb fényképezőgépet, ez úgy hangzik, mintha most a nemtudommilyen legmodernebb lenne, pedig nem, csak egy tök átlagos digitális kezdőgép, de így is nagyságrendekkel jobb képeket csinál, mint a régi. Az egyetlen (ámde súlyos) hiányossága (vagy az enyém), hogy képtelen vagyok vele normális éjszakai képeket készíteni.
Amire még rácuppantam nemrég, az is utazással kapcsolatos, bár néha eddig is rákukkantottam Bede Márton kiváló Panamericana blogjára, most úgy döntöttem, hogy annyira a legelejéről kezdem, hogy elolvasom az előző, Khívától Keletre c. blogját is. Annyira nem vágytam eddig Tadzsikisztánba vagy Üzbegisztánba (még csak itt tartok az Ázsia belsejébe tartó utazásról szóló blogban), de BM és társa majdhogynem meghozták a kedvemet hozzá, remekül írnak, élmény olvasni minden sorukat.
free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése