2010. október 19., kedd

Munkanélküli

Biztos nagyon várjátok már az otthoni "kalandok" második részét, türelem, jön nemsokára.

Most voltam a munkaügyiben, akik panaszkodnak az otthoni aktakukacokra, azokat megnyugtatom, itt is ugyanolyan seggek. Amikor először mentem a visszaérkezés után, hogy visszajelentkezzek a rendszerbe (mert ha nyaralni megyek, akkor ki kell jelentkezni), kiderült, hogy még mindig a rendszer része vagyok. Illetékes elvtárs elfelejtette megnyomni a megfelelő gombot. Mindegy, mára volt időpontom, egy rahedli papírt kellett (megint) kitölteni, pedig a körülményeimben semmi sem változott. Leülök az asztalnál, velem szemben a munkaügyis csaj, "mi a neve, még egyszer, nem értettem. Nem szerepel a listámon. Pillanat, ellenőrzöm. Nem, nincs itt. Mikor kapta ezt az időpontot? Próbálok Önnek időpontot adni ma délutánra vagy a hét egy másik napjára." Itt már fogalmaztam magamban a panaszlevelet, amit írni fogok az irodának, most fordult elő harmadszorra, hogy valamit "elfelejtettek" felvinni a számítógépre. Végül a csaj csak szerzett valakit, aki elmondta ugyanazokat a dolgokat, amiket egyszer már végighallgattam májusban, odaadta ugyanazokat a papírokat, elmondta ugyanazokat a tanácsokat, stb. Ja, majdnem elküldtem az anyjába, amikor kissé számonkérően felrótta nekem, hogy augusztus 20onvalahanyadikán nem jelentem meg, MIÉRT? Én is felemeltem a hangom, akkor itt voltam, szeptemberben nem jelentem meg, de NEM IS KELLETT, mert addigra leiratkoztam, és erről egy hónappal korábban értesítettem is őket. Érdekes módon rögtön visszavett és mondta, hogy oké, oké. A lényeg, hogy semmi sem változik, ugyanúgy keresek munkát, és havonta jelenteni kell nekik. Most egyébként a kormány tervezi, hogy megváltoztatja az egész rendszert, mert sokan kihasználják, hogy nem igazán ellenőrzik a körülményeket, pl. valóban jogosult-e az illető az albérlet-segélyre, így előfordul(t), hogy valaki a nővére nevében is igényelt pénzt, holott a tesó 10 éve Afrikában él. Meg egy csomó olyan családot mutatnak be az újságban, ahol van 8-10 gyerek, és egyik szülő se dolgozott soha, mert jobban kijönnek a segélyekből, mint a munkából. Szóval ezt majd jól megreformálják, de hogy mikor, és mi lesz, fogalmam sincs, és engem nem valószínű, hogy érint, egyrészt, mert addigra a) lesz munkám, vagy b) jogosan igénylem, és tényleg keresek munkát.

free counters

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése