2013. május 27., hétfő

Hasznos(nak szant) turistainfok

Szombaton mar negyedszerre vagy otodszorre kocsiztunk el a Giant's Causeway-hez, de a nagybetus Latogatokozpont megnyitasa ota eloszor. Ezuttal Tibi-vel, a nagybacsival es Hanneke baratnojevel mentunk, plusz ugye Marcsi. A kozeli Bushmills-ben hagytuk a kocsit, onnan ingyenes busz visz fel a hegyre, es itt kezdodtek a problemak. Az uj Visitor Centre nagyon szep amugy, de az, hogy fejenkent £8.50-et akartak velunk fizettetni, az mar kevesbe. Szegeny penztaros csajszi percekig szaladgalt fel-ala, valami menedzser fele utan kutatva, amikor kisse felhaborodva mondtam, hogy eddig ingyen volt a nezegetes, most meg 8.50/koponya? O allitotta, hogy tovabbra is ingyenes, de valahogy nem fogtam fel, hogy akkor miert kell fizetnunk. De nagy kegyesen ("csak ma, csak Onoket") atengedtek minket ingyen. Az mar csak otthon derult ki, miutan elolvastuk a Tripadvisor erre vonatkozo hozzaszolasait, hogy a zsozsit akkor kell fizetni, ha reszt akar venni az ember a Visitor Experience-ben, azaz a Latogatoi Elmenyben. Ez pedig nem mas, mint egy kavezo, wc, ajandekbolt, es egy interaktiv info resz a Giant's Causeway-rol. Vagyis ha valaki csak egy pisi erejeig menne be, vagy mert venni szeretne egy szendvicset, vagy valami ajandektargyat, akkor fizetnie kell azert, hogy vasarolhasson. Ha csak a bazaltoszlopok erdeklik a latogatot, akkor siman elsetalhat a TuristaCsapda mellett es voala, ingyen es bermentve bejutott.

A masik info pedig a penzrol szo, de hat mi nem szol a penzrol. Mar amikor Shetlandon voltam, akkor is vigyazni kellett, amikor hazamentem, mert a skot penzemet nem fogadtak el Angliaban, hiaba Egyesult Kiralysag. Miutan legeloszor megszivtam, hogy hiaba volt nalam skot bankjegy, nem tudtam semmit venni Angliaban, legkozelebb mar Londonban vettem ki penzt a kartyaval az ATM-bol. Ugyanez a helyzet az eszakir penzzel, ezt se fogadjak el mashol, rohadt nevetseges, hogy vizsgalgatni kell azokat a rohadt bankjegyeket, mert ha ir, akkor semmit sem er. Ezzel meg is volt a mai jocselekedetem:)
Flag Counter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése