2011. november 25., péntek

Megéri dolgozni?

Csak azért kérdezem, mert most, hogy heti kemény 16 órát dolgozom, illetve fogok vasárnaptól, kb. annyit fogok keresni, mint amikor ingyen dolgoztam a faluban, de kaptam a munkanélkülit. Felhívtam ma a munkaügyit, és kiderült, hogy heti 16 óra felett nem jár a munkanélküli segély. Ha 15,99 órát dolgoznék, akkor járna. Ha 30 óra fölött dolgoznék, akkor jogosult lennék a Working tax Credit-re. De heti 16-30 óra között nem jár semmi. Nem csodálom, hogy rengeteg munkanélküli inkább nem fogadja el a munkát, hanem otthon marad, minek erőltessék meg magukat, ha segget meresztve is ugyanannyi jár nekik, mintha dolgoznának. Kicsit sírtam, amikor ez ma kiderült, azt hittem, végre elmozdulunk ebből a (számomra legalábbis) nyomasztó helyzetből, de nem úgy tűnik. De talán tudok más szabadidőközpontban másokat helyettesíteni, vagy lesz teljes munkaidős lehetőég később, vagy a paintball-os munka elindul. Vagy találok másikat. 

Ma lecipeltünk vagy 15 dobozt könyvekkel, cipőkkel, ágyneműkkel, fürdőszobai cuccokkal, dvd-kel, cd-kel, Marian kábeleivel tele, olyan dolgokat, amikre nincs minden nap szükségünk. Marian beszélt az elektromosokkal, mert most olyan fűtés van, hogy pénzt kell bedobni, és akkor bizonyos ideig fűt. Mi rendes leolvasósat akarunk, kedden jönnek, cserélik. Az internetet kb. másfél hét múlva kötik át. Most, amikor lent voltunk, megfogdostam a fűtőtesteket, be voltak kapcsolva, kellemes meleg volt a lakásban. A fürdőben van fűtés:), ami itt fent nincs. Sok takarítás vár ránk, illetve rám, mert én leszek otthon napközben, Marian pedig már vadássza a függönyöket. 

Karácsonykor vendégeink lesznek, jön Andi és Zoli. Amikor írtam nekik az emilt, kérdeztem Mariant, hogy lehet-e más a menü a tavalyihoz képest, de vannak bizonyos dolgok, amiben nem jó a változás, így idén is pulyka, kelbimbó, főtt/sült krumpli vagy püré, borsó, répa lesz az asztalon. Na jó, ez se rossz:) 
Ma esti menü: rántott máj, hagyma, gomba, rizsÁval (így mondtam oviban, és az óvónő  lenyomott egy sallert (vagy kokit, már nem emlékszem), hogy nem így mondjuk.
free counters
Free counters

4 megjegyzés:

  1. Ha kelbimbó helyett mindig mellbimbót olvasok, akkor perverz vagyok? :)

    VálaszTörlés
  2. Egyébként a 16 órás munkákat olyanoknak találtak ki akiknek gyerekük van - ok jogosultak 16 órával is a working tax credit -re is meg a child tax credit - re is. Egyedülállónak csak szívás és éppen elég az éhen haláshoz. Miért nem igényelsz housing benefit - et. Kb 200 font körül kapnal.

    VálaszTörlés
  3. Javasoltam Marcsinak, hogy fogadjunk örökbe malawi árvákat, de ő kutyát akar. A housing benefit igénylés meglesz, csak ahhoz meg szerződés kell, azt meg még nem írtuk alá.

    VálaszTörlés