2008. július 7., hétfő

Válasz a gyűlöletre

 sokat gondolkoztam, hogy publikáljam-e ezt az írást, majd meglátjátok, miért, de azt hiszem, itt az ideje.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article1386585.ece?slideshowPopup=true&articleId=1386585&nSlide=4
Eredetileg teljesen más témáról akartam írni, de az most ráér, most ki kell írjam a dühömet.
Nem is tudom, hol kezdjem. Honnan van ennyi gyűlölet emberekben? Hogy ennyi időt, energiát, pénzt (pedig egészséges dolgokra költik, tojás, paradicsom, krumpli, miért nem eszik meg?) fektetnek abba, hogy egy, illetve az összes, általuk nem kedvelt csoport szórakozását tönkretegyék. Annyira egyszerű a megoldás: Nem tudom, ti hogy vagytok vele, ha nekem nem tetszik egy program, nem veszek részt rajta. Még az is lehet, hogy nem egyszerűen közömbös, amit ott művelnek, hanem egyenesen utálom. Annyi más, hasznosabb dolog van, mint kövekkel, zöldséggel, gyűlölettel, indulattal dobálózni.
A magukat nagymagyarnak vagy igazmagyarnak tartók honnan veszik a bátorságot, hogy megmondják, milyennek kell lennie az országnak? Holnap már attól kell félnem, hogy a magasságom, a ferde kerítéslécként álló fogaim, vagy (ne adj’ Isten) az általam olvasott újság miatt ér atrocitás?
Egyik rendkívül meggyőző érvük (azon kívül, hogy „mocs-kos bu-zi”, aminek hallatára a felvonulók nyilván magukhoz térnek több éves vagy évtizedes csipkerózsika ,vagy éppen csipkejózsika-álmukból, szépen, rendezett sorokban hazamennek, körülülik az asztalt, elmormolnak néhány miatyánkot, és az elvárásoknak megfelelő életet kezdenek élni, azaz utcakövet tépnek fel, belépnek a gárdába, és parlagfüvet irtanak) az, hogy „én elfogadom a melegeket, de minek parádéznak?  A heterók sem kelletik magukat az utcán”. Egyrészt de, kelletik, másrészt azt gondolom, hogy Magyarországon MINDENKINEK joga van felvonulni anélkül, hogy támadásnak tenné ki magát.  A gárdát, a motoros felvonulásokat, a futóversenyek résztvevőit nem azért nem támadják, mert őket mindenki szereti és elfogadja, hanem azért, mert a legtöbb embert qrvára nem érdekli, annyira meg aztán végképp nem, hogy kimenjenek kimutatni az ellenszenvüket. Miért nem lehet a melegeket is békén hagyni? Körülbelül másfél óra alatt végigsétálnak a városon, ennyit azért ki ehet bírni, nem?
A másik „érv”-nek szánt szánalom, amitől falnak megyek: „lassan már én, a heteroszexuális vagyok kisebbségben, mert EZEKNEK persze mindent lehet”. Az ilyen emberek többségének fogalma sincs, milyen hátrányok érik a melegeket. Ha egy sok éve, vagy évtizede együtt élő meleg pár egyik tagja kórházba kerül, a másik nem kaphat felvilágosítást az állapotáról, mert hivatalosan nem családtag. Ha az egyik meghal, a másik nem, vagy csak nagyon nehezen örökölhet utána (még akkor is, ha van végrendelet). Nem vehetnek fel lakáshitelt a banktól párként, mert a kapcsolat nincs elismerve hivatalosként. Te hogy éreznéd magad, ha nemcsak információt nem kaphatnál a párodról, de még megvetően is adnák tudtodra orvosok, mentősök, rendőrök, akárki, hogy nemkívánatos személy vagy? És kevesebb joga lesz-e egy „normális” embernek attól, ha ezeket a jogokat biztosítják a melegek számára is? Nem hinném.
A kikent-kifent, hajtűdobálós, vonaglós melegek valóban nem tesznek jót az imidzsnek, szerintem sem segítik az elfogadottságot. DE: ők a kisebbségen belül is kisebbségnek számítanak, én ugyan nem voltam kint szombaton (ha otthon lettem volna se lett volna bátorságom kimenni), de a képek alapján nem ők alkotják a többséget. Minden nagyobb közösségben vannak feltűnési viszketegségben szenvedők. Ezek alapján ítéljük meg az egész csoportot?
És igen, ha egy meleg kimondja, hogy meleg, akkor igenis hős, pont az előbbiek miatt, mert baromira nem lehet könnyű ilyen közhangulatban, netán a közvetlen családi környezet által elítélt csoport egyik tagjának lenni, és ezt felvállalni mindenki előtt anélkül, hogy az ember ne rettegne attól, hogy a bejelentés után is lesz-e még családja, szóba állnak-e még vele, vagy leprásnak/betegnek/pszichológusra szorulónak tartják, akitől jobb, ha ezek után távol maradnak, mert a végén még elkapják a szörnyű kórt
Én nem akartam hős lenni. Mégis az lettem…. Elegem van a hazugságokból, a bujdoklásból, nem akarom tovább csinálni. Ítéljetek el, vagy szeressetek tovább (csak ne hívjatok telefonon, nem vagyok olyan állapotban...).

12 megjegyzés:

  1. Ha emiatt barkit is elvesztesz, en akkor is maradok. Sajnos nem ismerem a csaladod, csak annyira, amennyit hallottam roluk, amiket 2 es fel eve szeretettel meseltel roluk nap mint nap, es ezek alapjan azt tudom mondani, hogy ha ok is ugyanigy neznek, gondolnak rad, annyi szeretettel es kedvesseggel, mint ahogy te, akkor helyesen tetted ezt, megerdemeltek, es ha esetleg valami ellenerzes valtodik is ki beloluk, hiszek, es bizom benne, hogy megertesedre lesznek, es orulnek a boldogsagodnak, ok a csaladod, a barataid, a szeretteid. Mi mas dolguk lenne?

    Szeretlek!

    VálaszTörlés
  2. Szia Csenge!

    Az igaz barátok ettől csak jobban szeretnek/ kedvelnek majd. Aki emiatt elhagy, netán megbánt, az nem is volt barát. Igy ne is bánd.

    A családod, ha még nem tudták lehet, hogy elöszőr meglepődnek, de később elfogadják majd.

    VálaszTörlés
  3. Drága Csenguska!

    Én továbbra is nagyon szeretlek!

    Puszillak milliomszor: Melinda

    VálaszTörlés
  4. Csenguskám!

    Szerintem nem úgy kell leélni az egyetlen életünket, ahogyan azt MÁSOK jónak tartják.
    Aztán, ha valakit szeretünk, mindig szeretjük, bármit csinál is.
    Szeretettel ölellek: Éva és majd hívlak telefonon!

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Én ott voltam szombaton...Vonulni nem mertem, de kimentem. Verést nem kaptam. Mocskos b.zi beszólást sem. Miért? Lehet mert "normális" vagyok? Nem látszik rajtam? Nem kellett volna kimenni, mert a jövőbe vetett hitem, az, hogy valaha is nyiltan tudnánk vállalni, az ilyen "igaz magyarok" miatt csak egy távoli álomnak tűnik továbbra is....
    Csenge én "szeretlek" :)

    VálaszTörlés
  6. Nekünk, alkoholistáknak sem könnyű Csengibongi :-)

    Okos vagy, kedves, elfogadó és nem utolsó sorban jó ember. Meg hát véremből a vérem. Szóval részemről maradnék annál, hogy feltétel és előítélet nélkül szeretlek továbbra is.

    VálaszTörlés
  7. Igen!Szívemből szóltál!!!Csak az a baj,hogy az a sok tuskó-paraszt,aki kiment dobálni és anyázni,annak sajna nem terjed ki annyira se az IQ-szintje,hogy tudná,hogy a tojást meg kell enni,nem dobálni,ezekután sajnos az ilyen jellegű információk sem jutnak el a piciny agyáig! mert ha ez így lenne,akkor nem jönne ki tüntetni,és nem viselkedne egy ilyen utolsó nulla ember módjára!...Nekem személy szerint nagyon fáj ez az egész...2008 Magyarország... Itt tartunk,és ez elkeserít!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Dear Csenge!


    Ezek szerint volt aki nem tudta?

    Én csak azért haragszom Rád, mert nem tudok angolul még mindig, de félek, hogy ennek nincsen köze a szexuális életedhez.:(


    Magam részéről támogatom, hogy vegyél fel pároddal együtt lakáshitelt
    és azt 20 évig törlesztgessétek mint én. (Miért csak nekem legyen rossz?)

    Persze értem a problémát és nem hiszem, hogy a következő évtizedekben ezt sikerül megoldani.

    A "Zsidónak lenni jó...!" óriásplakát után most megtervezem a
    " Melegnek lenni jó...!" plakátot is. És minden kisebbségnek tervezek hasonlót, ha ez megoldja a problémát!

    Have a nice day!

    Susan

    VálaszTörlés
  9. Büszke vagyok Rád!
    Örülök a coming out-odnak, mert innentől - hiszem, hogy - könnyebb lesz Neked.
    Nem telepszik Rád a kikényszerített mellébeszélés súlya, a múlté a lesütött szem és a félrevonulás.

    A demonstráció pedig csak ürügy volt. Itt az emberek nagy része ökölbe szorított aggyal él.

    Ölellek, puszillak,

    CC

    VálaszTörlés
  10. Még egy gondolat.
    Szerintem az élet nagy nagy kihívása EMBERNEK MARADNI, nemi, etnikai, vallási hovatartozástól függetlenül. És Te ott vagy a nagybetűsek között. A többi meg lényegtelen.
    Puszillak: Melinda

    VálaszTörlés
  11. sziasztok!

    egyrészt köszönöm mindenkinek, aki írt, támogatott:)
    másrészt szólhattatok volna, hogy ez ilyen könnyen megy, nem kínoztam volna magam évekig:)
    puszi, későigfentmaradóámdeholnapszabadnaposCsenge

    VálaszTörlés
  12. NA én is itt vagyok már, bocs, de jobb később, mint soha. Van igazolásom, nyaraltam a balcsin... Nagyon büszke vagyok rád, hogy kimondtad amit mondtál, bár mondhatni én tudtam, csak nem sejtettem.:)) Szóval minden megy tovább a régi kerékvágásban vagy még úgyabbul és ugyanúgy várlak haza, mint eddig!!:) Egyébként zseniálisan fogalmaztad meg a "Vallomást", élmény volt olvasni, úgyhogy szerintem írj könyvet akár erről, akár másról, én biztosan el fogom olvasni!!:))) Pusziiiiiiii

    VálaszTörlés