2008. július 23., szerda

Kifogás

Lusta voltam és könyvet olvastam (tegnap pl. hajnali fél 5-ig). De befejeztem.
De a héten írok. Tuti. Asszem.
Egyelőre kifogytam az "itt voltam, ott jártam" sztorikból, jönnek a helyi hírek intelligensen szerkesztve, esszéformában, Pl. "A Teszkó megnyitásának hatása a helyi vásárlási szokásokra, es különben is, miért van olyan messze" vagy "Hogyan nem látogattam meg még egy szigetet sem itt-tartózkodásom óta avagy a recepciós munka okozta stressz kipihenésének lehetőségei" címmel.
Mielőtt megvádoltok azzal, hogy milyen művelt vagyok (pedig de), es hogy milyen ügyesen utánanéztem mindennek, íme a meztelen igazság (angolul tanulóknak: naked truth): A hotelben találtam egy papírt “40 érdekes tény Shetlandról” címmel, abból válogattam.
1. A Shetland-szigeteket 500 éve adta át a norvég-dán király Skóciának. A shetlandi zászló

ennek állít emléket: a skót zászló

színeit használja az skandináv keresztben, ezzel szimbolizálva Shetland történelmi es kulturális kötelékeit a skandináv régióval.
 2. A Shetland-szigetek Nagy-Britannia legészakibb szigetei több, mint 100 szigettel, amelyből 16 lakott egész évben.
 3. Az egyik sziget, Foula ami a többitől kissé nyugatra helyezkedik el, lakói meg mindig a Julianusz naptárat használjak, ma (július 24-én) ott július 11-et írnak.
 4. Mavis Grind a neve annak a keskeny földnyelvnek, ahol a shetlandi szárazföld kevesebb mint 300 méterre szűkül. Ha elég nagyot tudsz dobni, az Északi tengerből áthajíthatsz egy követ az Atlanti-óceánba .
5. Lerwick 1708-ban lett a főváros Scalloway helyett.
6. A tengeri herkentyűkön kívül az idelátogató sok más finomságot is kipróbálhat, úgymint a tejkaramella, hínáros bárány, sör:


és az ún. „puffin poo”.
Ez a puffin:
(magyarul lunda, de gondolom, ezt mindenki tudja…), a „poo” pedig „kaki”, de szerencsére nem ezt árulják:) Ez egy édesség, belga kókuszos csoki mályvacukorral.

7. Shetland adja Skócia kagylótermésének több, mint 50%-át.
Képek: http://en.wikipedia.org/wiki/Mavis_Grind, http://beercast.blogspot.com/2008/01/beercast-11-northern-isles.html, http://www.graemeiceland.blogspot.com/2003_06_08_archive.htm, http://www.buyorkney.com/shop/img/product/puffin_poo.jpg

2 megjegyzés:

  1. Hahó!
    Egész jó helynek tünik, ha ennyi minden van arra feléd. Biztos megnézném egy részét, mert érdekesnek látszik.
    Várjuk az uj eseményeket, történeteket...!
    Puszi: Tomi

    VálaszTörlés
  2. Hozzál nekem lécci egy ilyen puffint!!!!
    Olyan édi!!!!
    Köszi: Tomi

    VálaszTörlés