2008. június 23., hétfő

Viking nap

Itt az újabb bejegyzés ideje.


21-én volt a leghosszabb nap, itt a "midnight sun" néven (is) fut, egész nap rendezvények voltak. Szerencsére szabadnapos voltam, így korai ébredésem (11) után bementem körülnézni. Volt kirakodóvásár, ami annyit jelentett, hogy volt sörsátor, benne színpaddal, itt sikerült elcsípnem az egyik előadó-társulat utolsó számát. Videót is készítettem róla, de ezek a sörsátoros emberek nem voltak tekintettel arra, hogy művészetet csinálok és állandóan a kamera előtt mászkáltak. A vásárban még lehetett kapni mindenféle haszontalan dolgot, persze shetland-beütéssel, vagyis kötött pulcsik, táskák, ilyen-olyan kaják, mindez olyan 20 sátorban. Olyan 15 perc alatt végeztem is, de csak azért, mert 10 percig a zenét néztem.


Aztán a programok között láttam, hogy lesz viking-felvonulás (ugyanis a szigetek sokáig Norvégiához tartoztak, a régi neve Hjetland, még most is láttam így írva), de hogy pontosan mi a felvonulás apropója, nem sikerült megfejtenem (egy ismerősöm -igen, nekem már ilyen is van...) azt mondta, hogy mivel a gúnyájuk 2500 fontba kerül, gyakorlatilag minden alkalmat megragadnak, hogy mutogathassák magukat. Ez a felvonulás a Fort Charlotte erődben volt, amit nagyon szeretek. Biztos rettentően fontos szerepet töltött be a nemtommilyen háború(k)ban, meg nagyon izgi a története, de én csak simán szeretem, jó benne sétálgatni, szép a kilátás, és közel van hozzá a könyvtár (ahova mellesleg már beiratkoztam). Kissé csapongok...


Szóval felmentem az erődbe, és ezt láttam:




 



 


 viking utánpótlás 1.:


 viking utánpótlás 2:


 egy igazi modern harcos:



 rezesbanda:


Erről is csináltam videót, de nem tudom ide betenni, így elmondom, mi történt: a viking-csapatok a rezesbanda zenéjére kivonultak az erődből, néhány 10 méterenként felemelték a bárdjukat és egy hatalmasat ordítottak:)


Ennyi izgalom után hazamentem, de a remek holland-orosz focimeccs után ismét a nyakamba vettem a várost, ami sajnos ugyanúgy nézett ki, mint bármelyik normás város szombat este: a járdán öntudatlanul fekvő részeg fiatal, verekedő részeg fiatalok, a szétválasztásukra érkező rendőrök. Ráadásul az eső is el kezdett esni, így 5 perc után hazajöttem, de még lefényképeztem a fehér éjszakát:


9 megjegyzés:

  1. Csenguskám!

    Köszönjük az érdekes beszámolót! Nagyon klassz! Csodás képeket csináltál!
    Nagyon sok puszi: Éva

    VálaszTörlés
  2. Hello!!!
    Természetesen továbbra is olvassuk ezeket a jó kis beszámolókat és történeteket.Azt sajnálom , hogy nem sok képet láttunk rólad, pedig sztem ez is érdekelne mindenkit.
    Pl. a fóka és Te stb...
    Várjuk a további érdekes beszámolókat, fotókat stb...
    Addig is pusszantás: Tomi

    VálaszTörlés
  3. Te miert nem veszel reszt ilyen felvonulasokon?:) Csak szerzel egy gunyat, es... :) Vikingasszonysag:)
    orulok, hogy azert jarkalsz minden fele a varosban, es nem csak a munkaval foglalkozol, hanem vegre jol erzed magad, es persze, hogy vannak mar baratok is!:)
    Es igen, magadrol is csinalhatnal kepeket, igazabol az is elegge nagyon erdekelne:)
    Pussz

    VálaszTörlés
  4. haho!
    bocs, hogy nem irok, de kisse lebetegedtem (igen, lehet sajnalni), pont a szabadnapomon, gyakorlatilag egesz nap ágyban voltam, most meg megyek dolgozni:)
    Majd jelentkezem, csok, en

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    "Egy szál harangvirág, ennyi csak, mit adhatok,
    És kívánok még nagyon sok boldog névnapot."

    Szecsi Pal orokzoldjevel szeretnek ismetelten sok boldogsagot kivanni Apukamnak, Patai Laci kiskorunak, Naszadi Laci meg kisebb korunak, Jepetinek nev-es szulinapot egyben:)

    A szoveg 2. versszakat pedig Roninak es Krisztanak kuldom, remelem egesz nap ezt fogjak dudolni, es emiatt rettento idegesek lesznek, es tudjak, miert kuldom:)
    "De látom, téged csak a virág érdekel,
    Mit mondok, az sajnos a füledig nem jut el.
    De elnézem neked, mert engem szeretsz,
    S így rossz ember nem lehetsz."

    Delutan pedig (ha addig eletben maradok es nem gyoz le a takony), hajra Spanyolorszag!!!

    VálaszTörlés
  6. Ertettuk a celzast, miutan persze elmagyaraztad:)

    Milyen volt a majdnem 3 nap pihi? Bejartad azalatt az egesz varost?:) Most meg majd munka lesz, de ha akad idod, akkor irjal :)

    VálaszTörlés
  7. Csenguska!

    Ezek a vikingek! De nekem az a legkisebb tetszik a legjobban, bűbájos (viking utánpótlás 2.). Vérében van a vikingség úgy látszik.
    És mi van, női viking egyenruha nincs? Ez azért tényleg érdekel. A képek csodásak.
    Puszi: Melinda

    VálaszTörlés
  8. Szia Csengi!

    Tod most jutottam el szabira és már írok is.:) Jó kis helynek tűnik, de azért egyenruhás képet kérek!!!! :) A Zp-s képeket meg megnéztem... No comment :D:D Nem kellett volna :D A "slágerünk" meg telitalálat :D Oly rég énekeltem már!! :)
    Pusza

    VálaszTörlés
  9. Szia Csenge!!!

    Holnap megyünk Almádiba. NAgyon rákaptunk a strandkézi ízére. Az elmúlt héten Dabason voltunk. Sajna kikaptunk a Hummeltől, másnap reggel a leendő elsőtől így elszámlatk a remények. Amúgy egész jó volt. Ezen a héten csak a forgást és a kínait gyakoroltuk, mert a KAta és a többiek is azt mondták, ha a Siskák tudják a forgáat, akkor mi is megcsináljuk. Nagyjából már megy, de a puding próbája az evés, szóval drukkolj, hogy holnap jó legyen.
    NA érezd magad jól, ha sikerül küldök NEked fényképeket rólunk.
    Pusz
    Méry

    VálaszTörlés