2008. június 5., csütörtök

Elmaradások pótlása (1. rész?)


 

mivel is kezdjem? Felírtam egy csomó dolgot, amiről még be kell számolnom.

Nem lustaságból nem írtam eddig (ahogy a blog hozzászólásaimban is írtam, amikor egy órára el tudtam szaladni netezni), hanem péntek este óta nem volt internet, másrészt holnap lesz az első szabadnapom, és általában úgy dolgoztam, hogy egyik nap 15-23-ig, másnap 07-15-ig, örültem, hogy alhatok...

 Először is, az elérhetőségek: van itt ám telefon is. A számot inkább nem teszem ide ki, de akit érdekel, annak elküldöm emilben, a címmel együtt. Persze nem mindig vagyok itt, de majd igyekszem a beosztásomat is kitenni, és ha olthatatlan vágyta éreztek, hogy a hangomat halljátok, lehet hívni.

A címemre pedig küldhetitek a szülinapi és egyéb csomagokat, mint például egy adag krumplistészta, rántott hús, ilyenek.

Még nem mondtam, hogy a 3 hotel közül a Lerwick-ben vagyok, ami kircsi, kár, hogy a Shetland Hotel-től lakom 1 percre, a Lerwick-től meg 20-ra… Meg is mutatom, ezt látom a házból:

A címemre pedig küldhetitek a szülinapi és egyéb csomagokat, mint például egy adag krumplistészta, rántott hús, ilyenek.

Még nem mondtam, hogy a 3 hotel közül a Lerwick-ben vagyok, ami kircsi, kár, hogy a Shetland Hotel-től lakom 1 percre, a Lerwick-től meg 20-ra… Meg is mutatom, ezt látom a házból:





















Igen, az a csúnya, kocka alakú a Shetland Hotel, ahol nem dolgozom (viszont most itt ülök és gépelek:)). Az a szürke tetejű a kompkikötő. Ha tovább nézek körbe, akkor ez a látvány tárul a szemem elé:





Ezeket a képeket olyan éjjel 11 fele fényképeztem. Enyhén megzavarja az agyamat, hogy ilyen világos van, és azt mondják a tapasztaltak, hogy úgy 3 hét múlva egész éjjel ilyen lesz, jön a „midnight sun”, vagy mi a neve.

A házikónk pedig így néz ki:



Az enyém a jobb felső szoba, ami belülről így néz ki: 


nem nagy, viszont legalább kicsi...

És itt már láthattok egy kis ízelítőt az egyenruhából is, igazán szexiiiiiiiiiiiiii:)

A hotelben szerencsére kapunk kaját, ha délelőttös vagyok, akkor dél előtt, eddig mindig olyan volt, amit meg mertem enni, de rettegek, hogy egyszer hal lesz, vagy cápa, vagy bálnazsíros kenyér hagymával… ha pedig délutános vagyok, akkor olyan 6 körül.

Van egy bolond gyerek a konyhán, komolyan berosáltam tőle. Van egy Staff Room nevű helyiség az alkalmazottaknak, ott kell enni. Rettentő dzsuvás (ezt a szót se írtam le eddig…), cuppog a talpam alatt, mocskos, nincs gusztusom leülni. Tudjátok, milyen háklis vagyok a tisztaságra, hihihiJ

Na, ez a faszi komolyan úgy néz ki, mint a filmekben a sorozatgyilkosok (pl. Men In Black-ben az a fazon, nem tom a nevét), már csak mellette volt hely, leültem, és csak bámult és bámult, nem szólt egy szót sem, semmi érzelem az arcán. Gusztustalanul evett, a szája körül, meg az asztalon kajadarabok. Aztán az egyik lány mondta, hogy a szülei felakasztották magukat, és megzizzent. A konyhán néha elkezd fel-alá rohangálni, faltól-falig, és vicsorog. Kemény…

Ezzel a pozitív történettel zárom ma soraimat, pusz! 

Az utolsó sorok óta feltöltöttem a telefonomat 5 angol fonttal, ami a mostani remek árfolyamon olyan 1500 ft lehet. Fel kellett hívnom egy számot, ahol magyar ügyf.szolg. volt, és elárulták, hogy egy külföldről történő feltöltés ára 600 Ft alkalmanként. Vagyis maradt 800 ft. Találnom kell valami más módszert, vagy itteni telefont venni, vagy nem tudom, mert így nem annyira baráti az ár. Jó, hogy nem akkor írtam, amikor történt, mert nem bírná el a nyomdafesték...

Az egyik manager nagyon meglepődött, amikor mondtam neki, hogy már voltam interjún a TB-szám ügyében, és feladtam a munkavállalásihoz szükséges nyomtatványt is.Azt mondta, ez azt sugallja, hogy a munkában is jó leszek (hehe, ha tudná...:)) A TB-számhoz be kellett menjek az itteni munkaközvetítőhöz a hoteltől kapott ajánlólevéllel és az útlevéllel, adtak egy időpontot, vissza kellett menni, és ugyan "interjúnak" csúfolják, gyakorlatilag adatokat kellett közölni velük. Ha minden jól megy, 3-4 hét múlva meglesz a kártyám. Aztán kaptam egy másik levelet is a munkahelytől, meg egy rakás papírt, ezeket ki kellett tölteni és egy központba elküldeni. És mellékelni 90 fontot, ami a regisztrációs díj. Namost ahhoz, hogy ezt el tudjam küldeni, kellett volna bankkártya, ami nekem nincs, így postai utalvány kellett, ez újabb 9 font, aztán fénykép, ezt se ingyen csinálták, plusz ekkor volt a ekkor volt a kártyafeltöltéses "incidens" is, hát mit mondjak, neméletem legboldogabb napja volt...

Ma kaptam egy újabb levelet, ezzel mehetek a "főváros" 5 bankja közül az egyikbe, és nyithatok bankszámlát.
Na, eddig ennyit intéztem, vállon is veregetem magam, és eszem egy kis fagyit:)

 

13 megjegyzés:

  1. tessék-tessék, folyton-folyvást, lehet kommentálni:)

    VálaszTörlés
  2. Csenguska!

    Minden eddigi korholásom storno. Most végre el tudtam olvasni amit írtál. Ügyes lány vagy! El ne keseredj!!!! Puszillak Éva

    VálaszTörlés
  3. Szia Éva!

    nem keseredem, kitartó leszek, de várom a decembert:)
    Puszilom a családot:)

    VálaszTörlés
  4. Csenguska!
    Már csak rólad hiányzik egy kép amint egyenruhában feszítesz! Ezt azért még várom!
    Örülök hogy végre tudunk rólad bővebbet is. Ne aggódj, "a bálnazsíros kenyér lehet hogy kovi ubival nem is olyan rossz."
    És miért is lenne ok az elkeseredésre? Ügyes vagy!!!!!!
    Puszillak: Melinda

    VálaszTörlés
  5. Hello Bonge!

    Igazán nagyon ügyesen intézed a dolgaidat!
    Tetszik a szobád! Talán néhány tornagyakorlatot is csinálhatsz benne, mint szaltó, cigánykerék, stb...
    Az erléhetőségeidnél nálam csak krix-kraxok (!) jelennek meg. Pedig jó lenne, ha meglenne a címed, már csak azért is, hogy a kovi ubit elpostázhassuk neked.
    Na, minden jót, vigyázz magadra!
    Légy továbbra is csinos és ügyes!
    Puszi: Réka

    VálaszTörlés
  6. Csenge drága!

    A szállás megakirály,de a tapéta színe nekem egyáltalán nem jön be. A hotelről is küldhetnél egy közelebbi képet, mert nem tudtam megállapítani,hogy gótikus vagy neogótikus stílusban épült. Nagyon kellen ez a leki nyugalmamhoz,úgyhogy a következő bejegyzésben kérnék erről valami kis konkrétumot :)
    Meg természetesen az egyenruha is nagyon izgatja fantáziámat. Ebben konszenzus van a hozzászólok között,szal mindenképpen tégy a köz javára ebben az ügyben! Köszönjük előre is!

    Utána néztem a bálnazsíros recepteknek,de valamilyen rejtélyes oknál fogva majd mindegyik google találatra a sumér-magyar rokonság taglalása adja. Még nem mélyültem nagyon bele,de addig is vigyázz,ne egyél bálnazsírt (uborkával sem),mert megtanulsz sumérúl (mellékhatásként elfelejted a magyart),és akkor nem tudjuk olvasni a blogodat,mert egyrészt mi nem fogjuk tudni elolvasni a blogodat,másrészt nálunk nem kapható bálnazsír,hogy villám sumér módszerrel tanuljunk! Tehát vigyázz!:)
    Jobb is,hogy nem láttad a fiúkat a bosnyákok ellen-valami katasztrófa volt. Ha nem kapják össze magukat,akkor a vb is felejtős lesz:((

    VálaszTörlés
  7. ááááááááááá, nem tudom, ki az uccsó hozászóló!!! Valamelyik csapattársamra gyanakszom, de ki lehet az???
    Egyenruhában gyönyörű vagyok, mondjuk nélküle is:):), és a sok sétától fogytam is egy kicsit, ezért msot kekszet zabálok, hozzá kólát iszom (jóvanna, diétás...), és bámulom a focimeccset.
    És mindjárt megírom a Nap Mérge rovatban, nos, amitől pipa lettem (nem, nemaz a tény, hogy itt nem lehet koviubit kapni...)

    VálaszTörlés
  8. naszóval, egy kicsit a hotel működéséről: kerdeztetek, hogy honnan vannak egyáltalán emberek a hotelben. Nos, vannak turisták, aztán most épül egy Tesco, úgyhogy onnan is vannak páran hosszú távra, és vannak errefele olajfúrótornyok, azoknak a személyzete is itt (meg a másik két hotelben száll meg egy-egy napra, de minden héten van belőlük. Ezek leginkább lengyelek, emg litvánok, meg mittomén milyen nemzetiségűek, de nem skótok, avgyis az nem jellemző. Ahogy ők megérkeznek, a telefonjaikat a szobában le kell tiltani, különben hazatelefonálnak, aztán távozáskor (mindig korán mennek, amikor nincs recepciós, csak éjszakai portás) "elfelejtik" kifizetni. A másik, hogy nem szabad nekik alkoholt felszolgálni, soha:):)
    Nade nem is errol akartam irni, hanem, hogy vasarnaponkent, ebéd gyanánt van nalunk ún. Carvery, vagyis mindenfele sult husok, meg van menu is, emg sutik, egyebek. Ezek egy nagyon jo elhelyezkedesu etteremben vannak (ketto etterem van a hotelben), a szakacs vagdossa a husokat az orruk elott, gyonyoru a kilatas, gyakorlatilag a tenger partjan.
    Namost ilyenkor a recepcios dolga a kovetkezo: delelott minden egys foglalast kiirni az erre szant papirokra, hany ember, melyik jelű asztal, hany orakor. Aztan ultetokartyakar is nyomtatni kell, emg menüt, amit a séftől hozok el, emg édesség-menüt-, emg vegetáriánusat. Az étterem elég nagy, mondhatni, két szoba, amik egymásból nyílnak, és mind a kettő a lobbiból is (vagy hall vagy mi a neve) megközelíthető. Szóval ahogy megérkeznek a vendégek, a recepciós elkezd cirkulálni a recepció (R), az A terem és a B terem között, és összegyűjti a leadott rendeléseket. Vagyis R-ből A-ba, A-ból B-be, és vegul B-ből R-be. Ezeket levési a már előkészített papirokra, kulon kaja, pia, es bor (mert az nem pia). Es a rendelest hozzátűzi az adott asztal papirjának hatuljához. Kozben ugye folyamatosan erkeznek a vendegek, ne adj' isten csorog a telefon, be- netán ki akarnak jelentkezni. Alighogy ez megvan, mehet megint, korbe-korbe, ugy 2 oran keresztul. A vendegek, amikor vegeztek, a recepciora jonnek fizetni, vagyis mi akkor ott gyorsan osszeadjuk a fogyasztast, es fizethetnek. Kepzeljetek ezt el ugy, hogy viszajottem a körömről egy halom papirral, de nem tudom leírni, mert fizetnek. Mire fizettek, mehetek emgint ellenőrizni, hogy vannak-e ujabb rendelesek, nehogy valaki ugy menjen el, hogy valamit nem fizetett.
    Namost, ma 92 ember volt... Ketten csinaltuk Paulaval (mert én még tréningen vagyok, jovo heten mar egyedulleszek), es igy is ket ember meglépett anélkül, hogy kifizették volna a kávét, vagy rossz esetben édességet.
    Amikor ennek az őrületnek vége, persze összesíteni kell mindent, megnezni, hogy a papirok egyeznek a konyhara leadott rendelesek peldanyaival....
    Sterencsére a managerek is látták, hogy ez baromira nem mukodik, de nem hiszem, hogy barmit is tudnak/fognak tenni, mert ugyan van eég számú recepciós, de mindenki most fog szabira menni, igy nem fognak tudni két recepciost szolgálatba állitani ilyenkor. Paula kozben mondogatta, hogy "gyorsabban, gyorsabban", de csessze meg, ennél gyorsabban nem tudom!! Kizart dolgo, hogy ez egyedul menni fog.
    Sajnos Paulaval nem leszek tobbet, mert jon egy uj recepcios-tanitvany, es neki vele kell foglalkozni. Egy Sylwia nevu lengyel lannyal leszek, ami azert jo, mert ő a másik hotelben dolgozik, tehát halvány fingja sincs, hogy nálunk mi hogy működik. ideális tanárjelölt... Másrészt Paula azt mondta, hogy ha stresszelve érzi magát, akor hajlamos kiabálni az emberrel. Hát, kiabálni én is tudok... Szóval vele leszek kedd-szer-csüt, pénteken szabad vagyok, és szombaton, jesszusmáriaatyaúristen, egyedül!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, be vagyok rosálva.... Mondták, hogy, á, nem kell félni, majd az ügyeletes managerek segítenek, de ők sose voltak recepciósok, foggggalmuk sincs, mit kell csinálni. De megvan Paula száma, aszonta, hívjam akár éjfélkor is, ha baj van, bejön (és ő nem itt lakik, hanem egy másik városban). Csuriban az egész testem...

    VálaszTörlés
  9. Csenguskám!

    Ügyes vagy, ne izgulj! Az összes manager látni fogja, hogy ilyen ügyes recepciósuk még a büdös életben nem volt. Rögtön ki is neveznek majd fő-recepciósnak.
    Puszillak Éva

    VálaszTörlés
  10. ha minden ogaz, nincs több hieroglifa. Ha van, szóljatok!!

    VálaszTörlés
  11. Szió!

    Most nem vagyok poénos hangulatban, úgyhogy semmi viccelődés.:))) 30 fok van, majd megsülök, küldj egy kis hűvöset....:))) Rendszeresen olvasom a fejleményeket, de még dolgozom, ezért nem írtam még levelet, de hamarosan arra is sor kerül, nem úszod meg.:))) A hétvége miatt ne izgulj, reménykedj, hátha felrobban egy-két fúrótorony és akkor kevesebb lesz a vendég.:)) Nem értem a szállodai rendszert, szerintem egy kis szervezéssel rendet lehetne tenni, de úgy látszik, ezek is szarnak mindenre, semmi koncepció, csak a recepciósok kizsákmányolása.... Szerintem gyorsan belejössz majd, hamarosan 100-200 vendég meg sem kottyan már, és talán még kedves is leszel hozzájuk (mosoly és miegymás.:)) Az egyenruha nagyon érdekelne, mikor fényképezkedsz már?:)) És persze jó lenne Téged is látni már, ha máshogyan nem is, legalább képeken.:)) Balcsira jövő pénteken megyünk, mindenki várja, de erről nem írok többet, nehogy depra legyél.:))) Egyszóval kitartás, minden simán megy majd, hamarosan jelentkezem mailben is.:)) Puszillak.:))

    VálaszTörlés
  12. Szia Csenge!

    Holnap 06.14-én lesz az Eránál évzáró kerti party. Elmesélem, hogy milyen szépségeket írtál, és a csodaszép házról és szobáról is beszámolok.
    Méry

    VálaszTörlés
  13. Szia Cs,

    amiket írtál azok akár egy hajóról is szólhatnának, bár a szoba mérete ált. kisebb és ketten alszanak benne, de a többi tök olyan...:) Mióta itthon vagyok, azt találom az egész hajós múltamban könnyebbnek, mint itthon, hogy annak egyszer vége és utána jöhet a pihenés és a ki'ccalád meg a többi. Itthon sosincs vége.... Szóval kitartás, barátkozz sokat és érezd jól magad!:) És itt lenne az ideje, hogy egyél egy kis halat, mert amellett, hogy gondolom ott fasza kis halakat lehet kajálni, nagyon egészséges és diétás...:) Majd szeretnék látni portrét is, hogy lecsekkoljam a hajkoronádat!:)

    Puszi
    K

    VálaszTörlés