2008. október 10., péntek

Miegymás egy kis ezzel-azzal fűszerezve

Hallóóóó, van itt még valaki??


Én kérek elnézést, biztos nektek is kínzóan üres volt ez az egy hónap remekműveim nélkül, és persze megint sikerült péntekre időzítenem, amiből az következik, hogy a kutya se fogja olvasni 7végén...


Az volt (csak hogy mentegessem magam), hogy iskola volt. És 6 napot dolgozom. Emiatt fáradt vagyok. És nincs kedvem írni. De most nincs iskola, és van kedv!


A mai napi rossz: Petra, alias Pipike, alias a főrecepciós a Shetlandban (mint Paula a Lerwickben), felmondott. 4 hét múlva megy a pasija után, aki amúgy a hotel igazgatója, és Angliában fog night-club-ot managelni (mármint a pasi). Ez kb. azt jelenti, hogy egyedül maradok a hotelben recepciós. Önző módon igazából csak az érdekel, hogy suliba tudjak majd menni... Nem aggódom, hogy nem jön senki, ide mindig jönnek emberek,meglehetősen nagy a fluktuáció (ezt az idegen szavak szótárából néztem ki).


Amúgy a Pipike név onnan jött (ez biztos mindenkit nagyon izgat), hogy kérdezgettük egymást, milyen szavakat tudunk a másik nyelvén. Pipike, aki szlovák, simán kenterbe vert a fekete, egészségedre, pipike, és egyéb, sok e betűt tartalmazó szóval, amire én csak a lekvárral, és a Ruzomberokkal (Rózsahegy) tudtam válaszolni. Azóta én őt Pipikének, ő engem lekvárnak hív.


Aztán, a héten írtam tesztet a suliban, amit itt assessment-nek hívnak. Költségkönyvelés vagy mi a bánat a neve, és már mindenki megírta, csak én nem, mivel nekem sokkal jobb programom volt aznap, amikor ők írtak:) Így csütörtökön kellett mennem, előtte nagyon paráztam, bár a számításos feladatokkal nem volt gondom, mindig hamar, és persze hibátlanul oldottam meg őket, kivéve, amikor nem figyeltem oda és ez, valljuk be őszintén, elég gyakran előfordul. De az elméleti rész... Na, azt sose bírtam. Mindenesetre 2 óra alatt kész lettem, de az eredményt csak 2 hét múlva tudom meg, mert addig őszi szünet van. Ja, 70%-ot kell elérni, durva. Ketten megbuktak, újra kell írniuk, szinte biztos vagyok benne, hogy én átmentem. Ha nem, óriási pofáraesés.


Ja, (látom kissé össze-vissza írok, felhalmozódtak az élmények), a suliban kaptunk diákigazolványt, ami állítólag sokmindenrejónagyonhasznos valami. Gondoltam, kb. mint otthon, semmire se. Ehhez képest jár kedvezmény a könyvesboltban (azért írtam, hogy A könyvesboltban, mert ez az egy van a városban), éttermekben, meg még ki tudja hol. Mint kiderült a diáksággal együtt jár egy emilcím is, így van belső levelezési lista is, nagyon hasznos, többnyire ilyeneket kapok:


"Ma nem működik az internet a főiskolán. Szíves elnézést."


"Ma/holnap nem fogtok tudni belépni a mittoménmilyen helyi oldalra."


Szóval nagyon izgi. Amikor meg működött a net, pl. tegnap, akkor a könyvtárban próbáltam letölteni a youtube-ról az itteni Megasztár, az X-Factor múlt heti adását, amit munka miatt nem láttam, nade az meg blokkolva van, mert ki van ám írva NAAAAGY betűkkel, hogy ezeket a gépeket és a netet csak és kizárólag tanulási célra lehet használni. Nade én simlis magyar vagyok, így felmentem az emeletre, ami nem könyvtár, hanem a tantermek vannak ott, és mindegyikben vannak gépek, ott simán le tudtam tölteni:)


Ebben az X-factorban érdekes arcok (is) vannak, a zsűriben pl. Simon Cowell és Dannii Minogue (Kylie klóntestvére) is benne van. A szereplők között pedig van egy csaj, hát elképesztő. Rachel Hylton a neve, feka csaj, akkora a szája, mint a bécsi kapu (voltam ott, láttam, mármint a kaput, és télleg akkora!!), 26 éves, 5 (!) gyereke van, a legidősebb 13 éves! Ha ez nem lenne elég, drogos volt, ült börtönben, és 3 gyerekét elvették tőle. De a hangja, hát az kurta jó... Kicsit Amy Winehouse, rettentő nyers, mondjuk az előélete alapján kezelte is rendesen drog/cigi/alkolhollal...Bejutott a legjobb 3-ba a kategóriáján belül. Honnan kapaszkodott vissza!!! (itt meg lehet nézni: http://uk.youtube.com/watch?v=txBkk7tml3Q)


A suliról még annyit, hogy felvettem a marketinget is, elég súlyos érv szólt emellett: muszáj volt. Illetve muszáj volt még valami választhatót, és ez volt az egyetlen, amit Open Learning keretében is lehet tanulni, azaz nem kell bejárni, hanem odaadják a pakkot, oszt majd vizsgán találkozunk.


És most megyek fodrászhoz.


free counters

7 megjegyzés:

  1. Dear Csenge,

    Nagyon jól tetted, hogy péntek estére megírtad ezt a blogot. Igenis van aki itt ül az irodájában... és ez megint én vagyok. :(

    (Ezt a főnököm jókedvéért írtam.)

    Jó hosszú levelet írtál. Ilyen sokminden történt Veled az elmúlt hetekben? Nálatok aztán zajlik az élet ott Skóciában...


    Ha Te leszel az egyetlen recepciós mostantól az azt jelenti, hogy a ranglétra tetejére kerültél és mindenki aki mostantól utánad megy oda dolgozni az kezdőként alacsonyabb beosztásbaól indulhat. Szóval TE LETTÉL A FŐNÖK! :)

    Gratulálok! Szólj, ha eljutottál a szállodaigazgató pozicióig, mert akkor veszek egy repülőjegyet. Csak oda.

    Szia:

    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Dear Susan

    (most tanultuk, hogy a megszólítás után nem kell vessző).
    Akkor majd én szóval tartalak, bár bizonyára azért maradtál bent, mert sokat kell dolgoznod...
    Ennél több minden is történt, de ha mindent leírok, senki nem olvassa (mondjuk így se nagyon).
    A repjegyet már most veheted, bár a szállodaigazgatói fizumból futná arra, hogy megvegyem neked...

    VálaszTörlés
  3. Dear Csenge

    Pedig már azt hittem, hogy végre tanulok valami trendit, hogy én sem felkiáltójelet írok már, hanem vesszőt. :(

    2 gyötrelmes angoltanulással eltelt év után ennek kell kiderülni???

    De nem fogod megvenni nekem akkor sem a jegyet, ha már igazgató leszel?

    (Akkor a könyvet küldd vissza postán amit küldtem a szülinapodra még ma!)


    Azt nem akarom elhinni, hogy ennyi munka után, mikor már elüldözted az összes kollégádat nem leszel igazgató...

    Buy or..
    Bye

    Susan

    VálaszTörlés
  4. Dear Susan

    ne aggódj, múlt hétig én is aszittem, hogy jól tudom. Inkább arra gondolj, hogy egyike vagy az elsőknek, akik megtudták, azaz MENŐ vagy:)
    A könyv már otthon van, mert sok kép volt benne, és hamar végeztem vele.
    Biztos rossz hír, de ha diri leszek, attól még dolgoznod kell!! :) Na jó, nem feltétlenül takarítani, a mosogatás is megteszi.

    VálaszTörlés
  5. Szia Csengettyű!
    Én is olvasok pénteken és tetszett is, amit írtál. Örülök, hogy suliba jársz, biztosan hiányzott a fejtágítás. :-))
    Én mosogatni is hajlandó vagyok, takarításban meg király.
    Pusszancs!

    VálaszTörlés
  6. Dear Csenge

    Persze mosogatok, semmi gond. Itthon is szoktam, csak senki nem fizet érte. Ha beüt a nagy gazdasági válság, úgyis kb. ennyi lesz a lehetőségem.

    Ott is esik a birka ára?

    Apropó, láttam az egyik kereskedelmi csatornán egy riportfilmet, hogy van egy elit klub Ferrari-s meg Maserati-s emberkékből és járják a vlágot. Magyarországon voltak mostanában.
    Megkérdeztek egy 30-as éveiben járó Skót fickót, hogy
    mivel foglalkozik, mire mondta, hogy szállodái vannak Skóciában.

    Gondolotam rá, hogy ez akár a Te főnököd is lehet. Bár erre az esély
    1: 40000 hez.

    Na dolgozom, mert ma éppen Kispest újság lapzárta van.:(

    Szia:

    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  7. Dear Susan

    latom, a vesszot okosan lehagytad, latod, gyorsan tanulsz:)
    A birka ararol fingom sincs, en csirket eszem. Bar mostanaban kevesebbet begetnek, biztos annak is felment az ara.
    Az en fonokomnek plasztikai mutetek sorozatan kellene atesnie ahhoz, hogy hasonlitson az altalad leirtra. Bar o is szabin van most, es ha van hetvegi szabaszat, ahol olyan 30 evet lefaragnak az emberrol ugy, hogy utana csak bepattan a kocsiba es vezet par ezer km-t, akkor lehet, hogy o az..

    VálaszTörlés