2013. november 19., kedd

Omlesztve

minden, mert most nezem, hogy mar majdnem 2 hete nem irtam. Mi tortent?
-Meghalt a szomszed. A gyogyos. Egy hospice-ban volt, prosztatarakban szenvedett es elutasitotta az orvosi kezelest. Akarmennyire utaltuk, sajnaljuk. Marian szerint az idegosszeomlasa elott tok normalis faszi volt. Most jon a nagy feladat, a 2 lakast, amit telepakolt a cuccaival (kenyszeres gyujtogeto volt, egyszer at is szakadt asszem a mennyezet az osszehordott cuccok sulya alatt), el kell hordani. Marian jart az egyikben, azt mondja, doboz doboz hatan, szerencsere rendrakos OCD-je is volt, amit osszegyujtott, az rendben van tartva. Tegnap volt a temetes, Marian elment ra.

-az elozo posztban irtak kozul megoldodott az O2, megerkezett a SIM kartya, de valami nem franko veluk, mert 2,5 hetig nem jott semmi, majd 2 napon belul erkezett 4 SIM kartya, mind november 11-i datummal. Ja, es az egyik iPad-be valo volt, egy masik nem nano volt, szerintem mindenbol kuldtek egyet, aszt osszuk be.

-Marian telefonja is megerkezett azutan, hogy toroltem Ebay-en a rendelest. Az eladot hiaba bombaztam emilekkel, nem valaszolt.

-a gitarok is megerkeztek, ertesitettem azokat, akik rendeltek, plusz ugy tunik, hogy a 2 Status Quo-tag, Francis Rossi, es Rick Parfitt gitarjaival belenyultam a tutiba, 10-10-et rendeltem, a fele elment 2 het alatt, nem is fog kitartani decemberig szerintem. Az elmult egy hetben kb. 50 gitar fogyott, ez idaig a legjobb het EVER.

-Azert vannak erdekes vasarlok, egy csaj irt a Facebook oldalon. Ahhoz, hogy valaki eljusson oda, az Ebay-rol kell atkattintania, a 'termek jellemzoi' hasabban van ez az info is, meg minden, amit a gitarokrol tudni kell. Eloszor megkerdezi, hogy van-e XY fele gitar. Kuldok neki linket az Ebayre. Kivalaszt egyet, ami gitartokkal egyutt kaphato. Megkerdezi, hogy ez gitartokkal kaphato-e. Majd, hogy mekkora meretu, es ha nem feleakkora, mint egy igazi gitar, akkor mennyivel kisebb (a leirasban ott a meret). Elmondom. Megkerdezi, hogy akkor az nagyobb-e, mint egy ukulele (amit yukalili-nek ir). Megnezem ennek a meretet, a legkisebb is bagyobb, mint az en gitarom. plusz gyanut fogok, hogy neki olyan kell, amin igazabol lehet jatszani, ezt is beleszovom a valaszba, hogy az en gitarom csak disz (le van irva a leirasban). Valaszolok. Megkerdezi, hogy akkor tudok-e szerezni 1/2 meretu gitart, olyat, amin lehet jatszani, es olcso (es gondolom lehetoleg tegnapra). Valaszul belinkelem neki a google keresest: "half size guitar les paul" es "half size guitar". Nagyon halas, vegul lehet, hogy megiscsak nalam fog venni valamit.

-hetvegen Dublinban voltunk 4-en EHF jatekvezetoi tanfolyamon, osszesen 12-13-an voltunk, egy dan muki tartotta az eloadast, aki ki tudja hany Bajnokok Ligaja meccsen biraskodott. Azt mondta, hogy sokkal jobban elvezi az oktatast a feltorekvo kezilabdanemzeteknel (mint pl. Irorszag), mint egy BL-meccs vezeteset 10.000 szurkolo elott. Azt mar megunta. A kurzuson csak 2 ir es egy eszakir muki volt, a tobbiek: olasz, nemet, dan, lengyel (nana), litvan, spanyol, szlovak, es en. Szombat delelott elmelet volt, majd 40 videoklip kulonbozo szituaciokkal a ferfi vb-rol, belekerult Zubai Szabolcs egyik szabalytalankodasa is. Delutan a jatekvezeto-jeloltek csapatot alkottak es egy helyi noi csapattal jatszottak. Aki nem jatszott, az biraskodott, es 10 percenkent csereltunk. En nem jatszottam, mert nem tudtam, hogy kell cuccot vinni, de leginkabb azert, emrt nem volt nalam kontaktlencse. Az egyik lengyel lany mondta, hogy o sem jatszik, mert mutottek a terdet, erre Aldo, a mi 4-esunkbol az olasz meggyozte azzal, hogy "Ugyan mar, mi a legrosszabb, ami tortenthet?" Hat az tortent, hogy kb. 2 perccel azutan, hogy Monika elkezdett jatszani, nagy sikoly kisereteben osszeesett es hosszu percekig ugy is maradt. Raserult a labara. Szegeny nagyon kivolt, mert tudta, hogy nem szabadott volna jatszania. Kerdeztem, hogy hogy jut haza, mert hallottam korabban, hogy mindossze 5 percnyire lakik a palyatol, gondoltam, kocsival jott. Felajanlottam, hogy 4-unk kozul az egyik hazaviszi ot a kocsijaban, Faron, az eszakir srac meg megy utana, es begyujti a sofort Monika hazanal. Igy is volt, en lettem a sofor, amikor Monika mondta, hogy egy Nissan-ja van, minden rosszindulat nelkul egy 10eneves, lepattant, rozsdasodo kocsira gondoltam, volt nagy meglepetes, amikor kiertunk a parkoloba, es egy vadiuj Nissan Qashqai vart ram. Azert mondtam neki, hogy lehet, hogy 2-esben megyunk majd haza, mert meg nem vezettem ilyet, biztositasom sincs, a kornyeket se ismerem, nem akarom ugy felhivni az anyukajat, hogy: "Ooo, Monika mama, a lanyanak tropara ment a terde, es mellesleg a kocsit is szarra tortem." De szerencsesen hazaertunk, nem volt gond. Az csak a szallason volt. Meg kesobb a taxiban. Roviden: a szallason elvileg egy 4-agyas szobat foglaltunk, erre kaptunk egy 3-agyasat, amiben volt agy fransziaagy meg egy egyszemelyes. A no be akart szuszakolni meg egyet egy akkora szobaba, ahol a 3 agyon egy 4unkon kivul mas nem fert el. Plusz, amig varakoztunk, en korulneztem a hideg szobaban, valami kikukucskalt a radiator mogul, kihuztam, egy hasznalt bugyi, olyan Bridget Jones nagymama bugyi meretu. Kb. fel ora utan sikerult felhivnia a fonokot, atkerultunk egy nagyobb szobaba. Vacsorazni egy indiai-nepali etterembe mentunk, utana egyedul taxiztam vissza, mert a tobbiek kocsmaturara mentek. A feka sofor elvitt a halal faszara, mar ekzdtem felni, mert fingom nem volt, hova megyunk, aztan magyarazkodott, hogy de ez nem az az ut, mert az amott van, ennek mas a neve, mondtam akkor tegyen ki, majd hazamegyek gyalog. Azt nem. Kertem, hogy forduljon vissza, megkerdeztunk egy part is, es vegul hazaertem. De nem fizettem ki azt, amit az ora mutatott, mert eros volt a gyanum, hogy kocsikazni akart vinni a faszi. igy is levett 20 eurora.

Masnap a vizsgan mindenki atment, 61 pont volt a max., a nemzetkozi jatekvezetoknek 46-ot kell elerni, nalunk nem volt ilyen megkotes, a legalacsonyabb pontszam 37 volt, en Aldoval dolgoztam a teszten (parban voltunk), 42 pontunk lett. Sejtettuk, hogy az EHF-nek is az az erdeke, hogy legyenek tanfolyamot vegzett jatekvezetok, ezert lehettunk parban. Ilyen kerdesek voltak: A labda az oldalvonal fele gurul, az A csapat egyik csereje benyul a labaval a palyara es megallitja a labdat, mielott athaladna a vonalon. Mi a helyes itelet? Az IHF oldalan fent van tobb mint 300 ilyen kerdes, ezekre kell tudni a valaszt.

Flag Counter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése