A net nem működött, de azért cikket írni így is tudtam. Gondoltam, hányok ide pár sort arról, amit olvastam idefele. Mit mondjak, nem derítettek jókedvre, bioterrorizmus, munkahelyek elvesztése, és hasonló finomságok.
1. Egy gyakorlatilag vakondként élő 74 éves férfi szomjan halt a saját lakásában, mert nem talált vizet. Pontosabban nem találta meg a vízhez vezető utat. Annyi szemetet halmozott fel, hogy szó szerint alagutakat kellett vágnia, hogy eljusson a lakás egyik pontjából a másikba. A rendőrség többek között ezeket találta a lakásban: 10 évvel ezelőtti tv-újságok, fűnyíró, mopedek, több száz macskakaja-konzerv. Ugyanebben a hónapban többen haltak meg hasonló okok miatt: egy 85 éves férfi a szomszédjai szemetét gyűjtötte; egy 77 éves nőt a saját, 16 év alatt összegyűjtött, ki nem nyitott termékei nyomtak agyon, és volt olyan áldozat, akit 3,5 hónapig kerestek a szeméthegyek alatt...
2. Egy érdekes kísérlet kezdődik ebben az évben: 6 embert zárnak össze 3 vasúti vagonnak megfelelő területen 520 napra. A külvilágtól kevés segítséget kapnak majd, lesz elegendő élelmük, de saját maguk is termeszthetnek zöldséget, gyümölcsöt. A kísérlet egy jövőbeni Mars-utazást szimulál, a résztvevőknek napi feladataik lesznek, és például minden nap egy órát kell a konditeremben tölteniük, hogy az izmaiknak ne essen bajuk. A külvilággal, családjukkal érintkezhetnek telefonon, de ez is élethű módon, azaz 20 perces késleltetéssel fog történni. Hát, nem fognak egymás szavába vágni… Tulajdonképpen azt akarják kideríteni, hogy képes-e az ember elviselni egy ilyen utat anélkül, hogy megőrülne. Az újságban nyilatkozott egy, az űrutazások asztronautákra gyakorolt pszichológiai hatásainak vizsgálatára specializálódott kutató is. Elmondta, hogy az út egyes fázisaiban milyen reakciók várhatók a 6 utastól, pl. a földi parancsok figyelmen kívül hagyása, pozícióharcok, unalom, klikkesedés.
3. És a mai utolsó érdekesség: a nagy-britanniai közlekedési hatóságok, illetve a kormány beleegyezett a „zöldhullám-programba”, azaz össze fogják hangolni a közlekedési lámpákat, hogy aki pont a megengedett sebességgel, vagy valamennyivel az alatt halad, ne kelljen állandóan piros lámpába botlania. Érdekes, én azt hittem, hogy egy ilyen fejlett országban ez már rég így működik, de kiderült, hogy a kormány azért volt ellene eddig, mert azzal, hogy az autósoknak majd’ minden lámpánál meg kellett állniuk, azaz fékezniük, majd gyorsítaniuk kellett, több benzint használtak, így a kormány a benzinre kivetett adók miatt nagyobb bevételhez jutott. Vagyis az autósok kényelme, és a logika itt sem feltétlenül játszik szerepet a döntéshozatalban…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése